Kooperacja służb ratunkowych i sztabów zarządzania kryzysowego
30.01.2020

Zarządzanie kryzysowe to działalność organów administracji publicznej, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowych, usuwania ich skutków, odbudowy infrastruktury krytycznej oraz odtwarzania zniszczonych zasobów. Ważne jest opracowanie planów reagowania kryzysowego, które opisują kto, co i kiedy będzie robił, za pomocą jakich sił i środków i na jakiej podstawie prawnej.

Jak wygląda kooperacja służb ratunkowych i administracji publicznej?
Jakie są podstawy prawne realizacji zadań zarządzania kryzysowego?
Jakie są zasady opracowywania planów zarządzania kryzysowego?

Na te i wiele innych odpowiedzą eksperci podczas konferencji: "Kooperacja służb ratunkowych i sztabów zarządzania kryzysowego", która odbędzie się 30 stycznia 2020 roku w Warszawie.

 

Prelekcje poprowadzą m.in.:

  • dr Paweł Gawłowski - adiunkt w Zakładzie Ratownictwa Medycznego Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu
    "Wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie kształcenia służb ratowniczych z zakresu segregacji wstępnej"
    (Wykonanie segregacji wstępnej odbywa się zwykle pod presją czasu i jest nierzadko obarczone popełnieniem błędu przez ratownika z zakresu undertriage i overtriage. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest niedostateczna edukacja w tym zakresie. Wynika to z braku możliwości cyklicznego szkolenia wszystkich ratowników z przeprowadzenia segregacji wstępnej oraz kierowania akcją ratowniczą. Większość pozorowanych akcji jest pokazem, który nie ma w sobie walorów edukacyjnych. Taki stan rzeczy mogą zmienić nowoczesne technologie, które pomagają kształcić ratowników m.in. z wykonania segregacji wstepnej. Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości i gier symulacyjnych to jedna z metod wspomagania procesu edukacji w tym zakresie. Czy symulacja symulacji ma sens? Każda metoda ma sens jeśli podnosi efektywność działań ratowników na miejscu wypadku masowego i katastrofy.)

  • st. kpt. dr hab. inż. Paweł Gromek - oficer Państwowej Straży Pożarnej
    "Ochrona przeciwpożarowa w kontekście bezpieczeństwa imprez masowych i zgromadzeń"
    (Zapewnianie bezpieczeństwa imprez masowych i zgromadzeń wymaga zróżnicowanych ilościowo i jakościowo działań. Wymaga zaangażowania wielu służb, inspekcji i straży. Ochrona przeciwpożarowa zdaje się być jednym z istotniejszych wymiarów zapewniania bezpieczeństwa we wspomnianym kontekście. Odnosi się swoim zakresem do m. in. specyficznych rodzajów zagrożeń, efektu domina ich rozwoju, a także problematyki ewakuacji. Analiza wymienionych zagadnień pozwala na uzupełnienie informacji o bezpieczeństwie imprez masowych i zgromadzeń o te dotyczące bezpieczeństwa powszechnego, kreśląc ramy współpracy między podmiotami państwowymi i prywatnymi.)

  • Grzegorz Wałdoch - Pełnomocnik zarządu ds. handlowych, Enspirion Sp. z o.o.
    "TETRA od Grupy Energa - usługi łączności krytycznej"

  • Roman Ożóg - Dyrektor Biura Zarządzania Bezpieczeństwem w Lotnictwie Cywilnym, Urząd Lotnictwa Cywilnego
    "Bezpieczeństwo lotnicze - reakcja na współczesne zagrożenia"


  • płk w st. spocz., prof, dr hab. Ryszard Jakubczak -  Ekspert ds. bezpieczeństwa, Stowarzyszenie Security Direct
    "Aktualny wyraz Krajowego Planu Zarządzania Kryzysowego"

  • mgr Katarzyna Zielińska - opiekun i założyciel Koła Medycznego „SOS SMS”, Szkoła Mistrzostwa Sportowego im. Kazimierza Górskiego w Łodzi
    "Najbardziej zaskakujące akcje terrorystyczne XXI w. - współpraca służb zarządzania kryzysowego i popełnionych błędów podczas tej współpracy"

 

Tematyka konferencji:

  • Systemy łączności
  • Zastosowanie kodów kreskowych w służbach mundurowych
  • Systemy ostrzegania i powiadamiania ludności cywilnej o zagrożeniu przy wykorzystywaniu nowoczesnych technologii
  • Nowoczesny sprzęt wykorzystywany przez służby ratunkowe i mundurowe mobilne systemy komputerowe, radiotelefony, monitory)
  • Bezzałogowe statki powietrzne
  • Bezpieczeństwo - publiczne, transportu, obiektów, danych
  • Organizacja i zasady funkcjonowania centrów zarządzania kryzysowego
  • Zadania i skuteczna komunikacja pomiędzy administracją, służbami ratunkowymi i mundurowymi
  • Współpraca ze środkami masowego przekazu
  • Bezpieczeństwo imprez masowych i zgromadzeń
  • Logistyka w zarządzaniu kryzysowym
  • Organizowanie pomocy medycznej I psychologicznej
  • Aspekty prawne


Grupa docelowa:

  • przedstawiciele jednostek samorządów terytorialnych, instytucji administracyjnych, centrów zarządzania kryzysowego
  • funkcjonariusze służb mundurowych: Policji, Straży Granicznej, Służby Celnej, Wojska Polskiego, Państwowej Straży Pożarnej
  • osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo kraju i obywateli
  • specjaliści ds. zarządzania kryzysowego, ochrony infrastruktury krytycznej i bezpieczeństwa teleinformatycznego
  • koordynatorzy zespołów ratownictwa medycznego, WOPR, TOPR, GOPR


Udział jest bezpłatny dla wyżej wymienionych osób.

Udział jest płatny dla przedstawicieli dostawców usług, rozwiązań informatycznych oraz technologicznych związanych z tematyką konferencji - opłata za osobę wynosi 1000 zł + 23% VAT*

Uczestnikom gwarantujemy: materiały konferencyjne, przerwy kawowe, możliwość konsultacji z Ekspertami.

* Zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia, bez podania przyczyny.

PARTNERZY BRĄZOWI

Image

PATRONI HONOROWI

Image
Image

PRELEGENCI

dr Paweł Gawłowski - adiunkt w Zakładzie Ratownictwa Medycznego Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu

Grzegorz Wałdoch - Pełnomocnik zarządu ds. handlowych, Enspirion Sp. z o.o.

st. kpt. dr hab. inż. Paweł Gromek - oficer Państwowej Straży Pożarnej

mgr Katarzyna Zielińska - opiekun i założyciel Koła Medycznego „SOS SMS”, Szkoła Mistrzostwa Sportowego im. Kazimierza Górskiego w Łodzi

© 2019 PIRB. All Rights Reserved. Designed By Dariusz Niedźwiecki.