W programie:
- Joanna Baranowska - Zastępca Dyrektora w Departamencie Rozwoju Usług – Centrum GovTech, KPRM
"Wspólna Infrastruktura Informatyczna Państwa"
(Stan epidemii wyraźnie pokazał, że administracja, w tym samorządy, pilnie potrzebują nowych i bezpiecznych rozwiązań technologicznych. Wielu decydentów samorządowych właśnie w związku z obecną sytuacją zaczyna po raz pierwszy sięgać po rozwiązania chmurowe. System ZUCH ma na celu usprawnienie tego procesu, a także zagwarantowanie, że usługi będą odpowiadać najwyższym standardom bezpieczeństwa. Podczas wystąpienia prelegentka przybliży doświadczenia polskiej administracji z rynkiem chmurowym na kanwie praktycznych przykładów, w tym przedstawi:
1. Czym jest ZUCH?
2. Jak inicjatywa ZUCH wpisuje się w koncepcję Europejskiej Federacji Chmur?
3. Dotychczasowe obserwacje oraz wnioski na przyszłość.
4. Kto odpowiada za ochronę zasobów w modelach chmur obliczeniowych oraz jakie wymagania muszą spełniać dostawcy, aby móc świadczyć swoje usługi w systemie ZUCH.)
- Bartosz Dominiak - Zastępca Burmistrza Dzielnicy Ursynów
- dr hab. Jacek Janowski - prof. uczelni, Zakład Nauk o Administracji i Bezpieczeństwa w Administracji, Wydział Administracji i Nauk Społecznych
"Informatyzacja administracji publicznej w stanie pandemii i po jego zakończeniu"
(Podczas wystąpienia prelegent poruszy następujące zagadnienia: Informatyzacja jako proces celowy; Administracja publiczna jako infrastruktura organizacyjno-techniczna państwa i społeczeństwa; Pandemia jako trwający od początku 2020 roku stan globalnego, regionalnego i krajowego reżimu sanitarnego narzuconego na obywateli, przedsiębiorców i administrację; Działania zaradcze przeciw pandemii jako impuls do rewizji dotychczasowego modelu informatyzacji administracji publicznej; Diagnoza stanu administracji publicznej w stanie pandemii; Postulowane zasady działania informatyzowanej w nowych warunkach administracji publicznej)
Tematyka konferencji:
- Kluczowe obszary współpracy samorządów i rządu związane z procesami informatyzacji państwa
- Praktyka wdrażania SMART CITY
- Niezawodność infrastruktury informatycznej (serwery, routery, sieci teleinformatyczne)
- Wykorzystanie potencjału sieci szerokopasmowych
- Rola technologii cloud computing – realna szansa czy zagrożenie?
- Własna serwerownia czy usługi data center?
- Systemy informatyczne wykorzystywane w urzędzie (kadrowy, Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją, CRM, CMS, magazynowy)
- Workflow - automatyzacja procesów biznesowych
- Bezpieczeństwo danych i informacji
- Rozwiązania wspierające bezpieczeństwo IT instytucji
- Biometria w administracji publicznej
- Mobile w administracji publicznej
- Systemy wspierające komunikację (infokioski, zintegrowana komunikacja, komunikacja bezprzewodowa, wirtualni doradcy na stronach internetowych, portale korporacyjne, telefonia VOIP, telekonferencje)
- Aspekty prawne
Grupa docelowa:
Przedstawiciele administracji publicznej, odpowiedzialni za:
- teleinformatykę
- planowanie i zakup infrastruktury
- bezpieczeństwo IT, danych, informacji
- komunikację i usprawnienie dostępu obywateli do informacji
- zarządzanie dokumentacją
- usprawnienie procesów
- przetargi
- kwestie finansowe i organizacyjne
- zarządzanie kadrami
Udział jest bezpłatny dla wyżej wymienionych osób.
Udział jest płatny dla przedstawicieli dostawców usług, rozwiązań informatycznych oraz technologicznych związanych z tematyką konferencji - opłata za osobę wynosi 1000 zł + 23% VAT*
Uczestnikom gwarantujemy: materiały konferencyjne, przerwy kawowe, możliwość konsultacji z Ekspertami.
* Zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia, bez podania przyczyny.